Edukacja przez całe życie to wyzwanie, które przerasta większość prywatnych i publicznych placówek oświatowych. Szkoły ograniczają swoje programy edukacyjno-wychowawcze do kilkuletnich cykli nauczania. Realizują wyłącznie ten wycinek programu, którego wymagają od nich przepisy prawa. Nie potrafią objąć całościowej perspektywy, która jest niezbędna dla przygotowania młodego człowieka do dorosłego życia. My idziemy dużo dalej!
Planując proces kształcenia nie koncentrujemy się na przygotowaniu młodzieży do zdania egzaminu. To zbyt krótka perspektywa, nastawiona na jednorazową prezentację wiedzy, a nie wykształcenie indywidualnych kompetencji, które zostaną na całe życie. Dla nas najważniejszy jest uczeń, a nie egzamin. Tworzymy szkoły inne niż wszystkie!
Kluczowym wymiarem współpracy pomiędzy naszymi placówkami jest rozwijanie kompetencji ucznia, a następnie studenta przez cały, kilkunastoletni okres jego edukacji. Osiągamy to poprzez:
- zatrudnianie tych samych nauczycieli w różnych placówkach, aby poznawali zdolności uczniów i płynnie przeprowadzali ich przez kolejne cykle edukacji;
- realizowanie międzyszkolnych projektów edukacji rówieśniczej (prowadzenie zajęć i organizowanie wydarzeń dla młodszych kolegów);
- organizowanie wspólnych imprez okolicznościowych dla uczniów i studentów;
- indywidualną pracę wychowawczo-rozwojową z każdym uczniem (małe klasy i grupy – poniżej 20 osób, kameralne szkoły – poniżej 100 uczniów).
Dzięki temu osiągamy efekt niespotykany w jakiejkolwiek innej placówce. Mamy możliwość pracy z młodym człowiekiem od początków jego drogi edukacyjnej: żłobka, przedszkola, podstawówki przez najtrudniejszy okres dorastania w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej, aż po zdobycie specjalistycznej wiedzy i zawodu na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych.
Zdobytymi doświadczeniami wymieniają się nauczyciele szkolni i wykładowcy akademiccy. Organizujemy liczne szkolenia wewnętrzne i konferencje, na których dzielimy się wiedzą, zapraszając przy tym najlepszych dydaktyków z innych placówek. Chcemy uczyć się od najlepszych. Ciągłego rozwoju wymagamy od samych siebie i od naszych uczniów. Tworzymy w ten sposób unikalną atmosferę samodoskonalenia, jak lubimy ją określać: edukację innowacyjną.